تبلیغات

آرشیو

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    دهکده سافت ویر : از سال 2009 به بعد تا به حال خدمات زیادی را به مردم شریف افغانستان بخصوص مردم شریف ولایت هرات باستان کرده است . و افتخار دارد تا در آینده های نزدیک شرکت را هم برای خود بسازد.

امکانات جانبی

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 58
    کل نظرات کل نظرات : 3
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 9
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 13
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 7
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 12
    بازدید هفته بازدید هفته : 25
    بازدید ماه بازدید ماه : 287
    بازدید سال بازدید سال : 1,062
    بازدید کلی بازدید کلی : 8,400

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.129.243.23
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : چهارشنبه 02 خرداد 1403

کره جنوبی با آزمایش موشکی به کره شمالی هشدار داد

کره جنوبی با آزمایش موشکی به کره شمالی هشدار داد

کره جنوبی در برابر حمایت اتمی آمریکا با محدود کردن توان موشکی خود موافقت کرده است

کره جنوبی با انجام یک آزمایش موشکی به اظهارات اخیر مقامات کره شمالی واکنش نشان داده است.

روز چهارشنبه، ١٣ خرداد (٣ ژوئن)، وزارت دفاع کره جنوبی از پرتاب آزمایشی دو نوع موشک بالستیک ساخت داخل خبر داد که به گفته کارشناسان، تمامی نقاط کره شمالی در برد آنها قرار دارد.

براساس این گزارش، پرتاب آزمایشی این موشک‌ها با حضور پارک گوئن-هی، رئیس جمهور کره جنوبی صورت گرفت که اقدامی غیرمتعارف محسوب می‌شود.

این آزمایش موشکی حدود یک ماه پس از آن انجام شده که کره شمالی اعلام کرد که یک فروند موشک بالیتسک قابل پرتاب از زیردریایی را با موفقیت آزمایش کرده و خبرگزاری دولتی آن کشور تصویری از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را هنگام مشاهده این آزمایش منتشر کرد. در عین حال، برخی کارشناسان نظامی معتقدند که احتمالا مقامات کره شمالی در مورد خصوصیات این موشک اغراق کرده‌اند.

مقامات کره شمالی همچنین از پیشرفت در ساخت تسلیحات اتمی خبر داده و گفته‌اند که در زمینه تولید کلاهک اتمی قابل نصب بر موشک‌های ساخت داخل موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌اند هر چند کارشناسان در این مورد نیز ابراز تردید کرده‌اند. در عین حال، این اتفاق نظر وجود دارد که کره شمالی امکانات قابل توجهی را به بخش تسلیحات موشکی و هسته‌ای خود اختصاص داده است.

 
برخی کارشناسان اظهارات مقامات کره شمالی در مورد توانایی نظامی آن کشور را اغراق آمیز دانسته‌اند

موشک‌هایی که کره جنوبی خبر آزمایش آنها را داده قادر به حمل محموله‌ای به وزن یک تن تا مسافت ۵۰۰ کیلومتر هستند و تولید آنها براساس توافقنامه‌ای صورت گرفته که در سال ٢٠١٢ بین کره جنوبی و آمریکا امضا شد. براساس این توافقنامه، کره جنوبی امکان آن را یافت تا برد موشک‌های خود را افزایش دهد.

ایالات متحده به منظور دفاع از کره جنوبی، نیروی متشکل از ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر را در این کشور مستقر کرده و براساس پیمان‌های دوجانبه، تضمین کرده است که در صورت بروز خطر حمله اتمی، کره جنوبی را "تحت پوشش اتمی" قرار دهد.

در مقابل، کره جنوبی پذیرفته است که توانایی موشکی خود را تا برد ۳۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل 500 کیلوگرمی محدود کند اما با توجه به برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی، این محدودیت‌ها براساس توافقنامه سال ٢٠١٢ با آمریکا تا برد ۸۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

کره شمالی در سال‌های اخیر برنامه‌هایی را در زمینه تسلیحات موشکی و اتمی به اجرا گذاشته که تحریم‌های گسترده بین‌المللی، قطع بخش قابل توجهی از کمک‌های خارجی و وخامت شرایط اقتصادی از جمله قحطی را به دنبال داشته است. با اینهمه، از آنجا که در نظام حکومتی کره شمالی، ارتش نقشی عمده دارد، گفته می‌شود که بخش قابل توجهی از منابع اقتصادی آن کشور به مصارف نظامی اختصاص می‌یابد.

در چند دهه اخیر، کره جنوبی پیشرفت‌های اقتصادی و فنی چشمگیری داشته و به یک قدرت اقتصادی و صنعتی تبدیل شده است. در نتیجه، کارشناسان معتقدند که کره جنوبی از آن درجه از امکانات اقتصادی و فن آوری برخوردار است که بتواند در صورت لزوم، به سرعت به تولید تسلیحات پیشرفته روی آورد.


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 1394/03/13 ساعت: 15:46 بعد از ظهر

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش