تبلیغات

آرشیو

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    دهکده سافت ویر : از سال 2009 به بعد تا به حال خدمات زیادی را به مردم شریف افغانستان بخصوص مردم شریف ولایت هرات باستان کرده است . و افتخار دارد تا در آینده های نزدیک شرکت را هم برای خود بسازد.

امکانات جانبی

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 58
    کل نظرات کل نظرات : 3
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 12
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 15
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 10
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 13
    بازدید هفته بازدید هفته : 38
    بازدید ماه بازدید ماه : 35
    بازدید سال بازدید سال : 810
    بازدید کلی بازدید کلی : 8,148

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.221.15.15
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403

رفسنجانی: ناگفته های پذیرش قعطنامه ۵۹۸ را هنوز نباید بگویم

رفسنجانی: ناگفته های پذیرش قعطنامه ۵۹۸ را هنوز نباید بگویم

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: "در جلسه‌ای که به همراه سران نظام و حاج احمدآقا [احمد خمینی] درخصوص پذیرش قطعنامه ۵۹۸ خدمت امام رسیدیم، مطلبی گفتند که هنوز جایی نگفته‌ام و فعلا هم نمی‌گویم."

آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا، یادآوری کرد که در سال های گذشته خاطرات گوناگونی را در ارتباط با رهبر سابق جمهوری اسلامی ایران نقل کرده و افزود: "اگر مطلبی را نگفتم، حتما هنوز نباید بگویم."

این بخش از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به معنی امکان بازگو شدن چنین خاطراتی در آینده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در بخشی دیگر از مصاحبه خود، گفته است که "به همت مرحوم حاج احمدآقا و بعد از ایشان حاج حسن آقا [نوه آیت الله خمینی] تمام آثار گفتاری و نوشتاری امام جمع‌آوری، ثبت و ضبط شده است که شاید بعضی از مطالب فعلاً به خاطر مسایلی منتشر نشود، اما ان‌شاءالله در آینده تاریخ این اسناد را خواهد داشت."

نقل خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی از دوران رهبری آیت الله خمینی، و به ویژه خاطرات مرتبط با دوران جنگ هشت ساله با عراق، در سال های اخیر با واکنش گسترده اصولگرایان منتقد آقای رفسنجانی مواجه شده که او را به تلاش برای بهره برداری سیاسی از این خاطرات متهم می کنند.

همزمان با مصاحبه رئیس مجمع تشخیص با خبرگزاری ایسنا، دانشگاه امام حسین، وابسته به سپاه پاسداران ایران، بیانیه ای را انتقاد از هواداران نزدیکی به غرب منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: "برخی از دست اندرکاران نیز برای فرار از مسئولیت، با استناد به خاطره‌ها و مشاهدات خصوصی خود، خواستار حذف یا محدود شدن چنین موضعی در جایگاه ولی فقیه و ائمه جمعه حفظهم الله تعالی هستند."

این بخش از بیانیه، ظاهرا اشاره به خاطره ای از اکبر هاشمی رفسنجانی دارد که بر مبنای آن، آیت الله خمینی در مقطعی از دوران رهبری خود با حذف شعار مرگ بر آمریکا در مراسم عمومی موافقت کرده بود.

یکی از معروف ترین موارد اختلاف بر سر خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی، در شهریور ماه گذشته خبرساز شد، که وی به صحبت های یحیی رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه که گفته بود آقای رفسنجانی به دنبال رهبر شدن بعد از آیت الله خمینی بوده جواب تندی داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که وقتی این فرمانده در اواخر جنگ فاو را "با آن همه امکانات و اموال" رها کرده، صادق خلخالی -حاکم شرع سابق دادگاه های انقلاب و نماینده وقت مجلس- خواستار اعدام او و دو نفر دیگر بوده ولی با مخالفت اکبر هاشمی رفسنجانی مواجه شده است.

آقای رفسنجانی در اشاره ای دیگر، گفت در آخر جنگ نیز آیت الله خمینی دادگاه رسیدگی به تخلفات فرماندهان را زیر نظر او تشکیل داده که قصد داشته "بعضی ها را اعدام کند" اما او باز مانع شده است.

خبرگزاری ایسنا در پایان متن کوتاه مصاحبه با اکبر هاشمی رفسنجانی، وعده داده که "متن کامل" این مصاحبه را در روزهای آینده منتشر کند.


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 1394/03/13 ساعت: 6:31 قبل از ظهر

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش